내발자국[동호회]
[INFO] Diablo 2 1.01 Patch 내용 번역.
DGDragon
2000. 6. 29. 00:16
Major bugs
주요 버그들.
Fixed a crash bug that occurred upon entering the red Portal to the
Canyon of the Magi, if a player had completed the Arcane Sanctuary
quest, then saved and started a new game, before completing the Seven
Tombs quest (Act II).
액트 2에서 아케인 생츄어리 퀘스트를 마치고 일곱 개의 무덤 퀘스트를 하
기 전에 마기의 계곡으로 들어가기 위해 붉은 포탈로 들어갈 때 깨지는 버
그 수정.
Fixed a multiplayer bug that prevented a character from completing the
final quest in Act II (and advancing to Act III), when joining a game
started by a character who had already defeated the final boss, but
who had not yet visited Meshif for the reward.
멀티 플레이시 액트 2의 마지막 퀘스트를 마쳤으나 대가를 위해 Meshif를
방문하지 않은 캐릭터가 접속하지 못하는 버그 수정.
Fixed a bug that prevented you from getting credit for killing a quest
boss, if you died before it did -- perhaps, by killing it with a
poisoned weapon.
퀘스트 보스를 죽이기 전에 플레이어가 죽었으나 독 등으로 인해 나중에
보스가 죽었을 경우 댓가를 받지 못하던 버그 수정.
Fixed a bug that could crash the game during the countdown after
completing the final quest in Act IV, if the player used Waypoints to
return to the earlier Acts.
액트 4의 마지막 퀘스트를 마쳤을 때 카운트다운 도중 플레이어가 앞선
액트로 가는 웨이포인트를 사용 했을 때 깨지는 버그 수정.
Fixed a hang bug that could occur if picking up gold while fleeing
from a Gargantuan Beast (Act I).
Gargantuan Beast에게서 달아날 때(?) 골드를 주울 경우 발생하던 hang
버그 수정.
Fixed a crash bug that very rarely occurred when a Sorceress cast the
Meteor spell.
소서리스가 메테오 주문을 외울 때 대단히 가끔 발생하던 버그 수정.
Fixed the "black screen" crash that could occur if one pressed
'Alt-tab' during a cinematic.
동영상 재생중 Alt-tab 을 눌렀을 때 검은 화면으로 변해서 깨지는 버그
수정.
A Multiplayer Install running DirectDraw will no longer crash when one
cancels the Cinematic selection menu.
이건 도저히...
Fixed the following 3 bugs that could occasionally crash the game:
- Killing Lord De Seis (Act IV).
- In Perspective mode Glide entering a Tomb in the Canyon of the Magi
(Act II).
- A multiplayer party fighting in the Kurast Bazaar (Act III).
이따금씩 발생해서 게임을 깨먹는 다음 3가지 버그 수정.
- Lord De Seis (액트 4)를 죽였을 때.
- 마기의 계곡으로 들어갈 때 원근감 있는 글라이드 모드로 들어갈 때(액트 3)
- 멀티 플레이시 액트 3에서 Kurast Bazaar와 싸울 때
Fixed a bug that caused a quest item being held in the cursor to
disappear when pressing the Horadric Cube's transmute button.
퀘스트 아이템을 커서에 둔 채(클릭 한번 한 상태)
Horadric Cube의 변형 버튼을 누를 때 아이템이 사라지는 버그 수정.
Fixed a bug that prevented two quest rewards from scaling up properly
for Nightmare and Hell difficulty.
나이트 메어와 헬의 난이도에서 적절히 조정되어야 하는(난이도가 올라갔
으니 댓가도 올라가야 겠죠?) 퀘스트 댓가 중 2 개의 퀘스트의 댓가가
막히던 버그 수정.
Sand Leaper corpses no longer prevent players from moving through a
tight pass in the Act II desert.
액트 2의 사막에서 Sand Leaper의 시체가 플레이어의 움직임을 가로막던
버그 수정.
Wounded Act II spiders no longer greatly reduce the frame rate.
뚜드려 맞은 액트 2의 거미들이 프레임 수를 대단히 낮추던 버그 수정.
Lower-titled characters may now join Open games created by
higher-titled characters (those who have completed the game in Normal,
Nightmare, or Hell difficulty).
게임을 한 번 이상 클리어한(어떤 난이도든) 캐릭터가 만든 게임에
그렇지 않은(클리어하지 못한) 캐릭터가 참여 가능(우와 누군지 진짜 빠르
구만...)
Fixed a bug that prevented some complete Item Sets from having their
full bonus.
세트 아이템을 다 갖추었음에도 보너스가 다 나타나지 않던 버그 수정.
Fixed a bug in Open battle.net games that allowed a second player to
create another game with the same name as an already existing game. No
one could join the second one.
배틀넷에서 2번째 플레이어가 이미 하고 있던 게임과 같은 이름으로 다른
게임을 만들 수 있도록 허용된 버그 수정.
Fixed a bug in TCP/IP games when a Town Portal was smothered in piles
of gold, it could cause a player entering from the other end of the
Portal to be disconnected from the Host.
TCP/IP 게임에서 타운 포탈을 이용할 때 다른 쪽 포탈이 금으로 뒤덮여
버렸을 경우 짤리던 버그 수정.
Fixed a bug that prevented interacting with the Stash, NPCs, or
Waypoints if the player clicked on the Stash, then pressed 'H' before
arriving at the Stash, and finally pressed 'H' again after arriving at
the Stash.
H 버튼과 관련해 Stash와 NPC, 웨이포인트의 작동 불능 해결.
Minor bugs
중요하지 않은 버그.
Removed an unused gossip from Ormus (Act III).
액트 3에서 Ormus가 씨부리는 쓸데없는 소문 삭제.
Fixed a bug where if the 'Space bar' were assigned to another function
, it would erroneously continue to close the Message Log, Quest Log,
and Waypoint menu.
스페이스 바가 다른 기능에 할당됐을 때도 여전히 메시지 로그, 퀘스트 로그,
웨이포인트 메뉴를 닫을 수 있던 버그 수정.
Fixed a bug that occasionally allowed some monsters to enter the Act
II town of Lut Gholein.
액트 2의 마을인 Lut Gholein에 가끔식 몬스터가 기어들어오던 버그 해결.
Improvements
발전된 사항들.
Improved the stability of the servers and the behavior of clients when
a server malfunctions.
서버의 안정성과 서버가 맛이 갔을 경우의 클라이언트의 행동 향상.
Changed the amount of gold dropped by a player who is killed by another
player (PKed) to equal the amount that would normally be lost "to the
void" as a death penalty when killed by a monster.
몬스터에게 살해 당했을 경우와 다른 캐릭터에게 살해당했을 경우(PK)
잃어버리는 돈의 액수가 틀림(줄었다는 뜻인거 같음).
Updated the ReadMe.htm to document the PK gold-drop penalty.
날 일거조! 파일에 PK 당했을 시의 금 흘리는 손해 게재.
Changed the text color for Blizzard Representatives in Diablo II chat
rooms to yellow.
디아블로 2의 채팅 룸에 있는 블리자드 대표자의 글 색깔이 노란 색이 됨.
Australian users connect to the USWest Realm instead of the Asia Realm.
오스트레일리아 유저들은 아시아 대신 USWest 서버에 접속.
제가 했습니다. -_-;
참고로 전 대 1입니다. -_-;
오역이 날 가능성이 무지하게 높습니다. -_-;
그래도 아무도 안 올려서 올립니다. -_-;
주요 버그들.
Fixed a crash bug that occurred upon entering the red Portal to the
Canyon of the Magi, if a player had completed the Arcane Sanctuary
quest, then saved and started a new game, before completing the Seven
Tombs quest (Act II).
액트 2에서 아케인 생츄어리 퀘스트를 마치고 일곱 개의 무덤 퀘스트를 하
기 전에 마기의 계곡으로 들어가기 위해 붉은 포탈로 들어갈 때 깨지는 버
그 수정.
Fixed a multiplayer bug that prevented a character from completing the
final quest in Act II (and advancing to Act III), when joining a game
started by a character who had already defeated the final boss, but
who had not yet visited Meshif for the reward.
멀티 플레이시 액트 2의 마지막 퀘스트를 마쳤으나 대가를 위해 Meshif를
방문하지 않은 캐릭터가 접속하지 못하는 버그 수정.
Fixed a bug that prevented you from getting credit for killing a quest
boss, if you died before it did -- perhaps, by killing it with a
poisoned weapon.
퀘스트 보스를 죽이기 전에 플레이어가 죽었으나 독 등으로 인해 나중에
보스가 죽었을 경우 댓가를 받지 못하던 버그 수정.
Fixed a bug that could crash the game during the countdown after
completing the final quest in Act IV, if the player used Waypoints to
return to the earlier Acts.
액트 4의 마지막 퀘스트를 마쳤을 때 카운트다운 도중 플레이어가 앞선
액트로 가는 웨이포인트를 사용 했을 때 깨지는 버그 수정.
Fixed a hang bug that could occur if picking up gold while fleeing
from a Gargantuan Beast (Act I).
Gargantuan Beast에게서 달아날 때(?) 골드를 주울 경우 발생하던 hang
버그 수정.
Fixed a crash bug that very rarely occurred when a Sorceress cast the
Meteor spell.
소서리스가 메테오 주문을 외울 때 대단히 가끔 발생하던 버그 수정.
Fixed the "black screen" crash that could occur if one pressed
'Alt-tab' during a cinematic.
동영상 재생중 Alt-tab 을 눌렀을 때 검은 화면으로 변해서 깨지는 버그
수정.
A Multiplayer Install running DirectDraw will no longer crash when one
cancels the Cinematic selection menu.
이건 도저히...
Fixed the following 3 bugs that could occasionally crash the game:
- Killing Lord De Seis (Act IV).
- In Perspective mode Glide entering a Tomb in the Canyon of the Magi
(Act II).
- A multiplayer party fighting in the Kurast Bazaar (Act III).
이따금씩 발생해서 게임을 깨먹는 다음 3가지 버그 수정.
- Lord De Seis (액트 4)를 죽였을 때.
- 마기의 계곡으로 들어갈 때 원근감 있는 글라이드 모드로 들어갈 때(액트 3)
- 멀티 플레이시 액트 3에서 Kurast Bazaar와 싸울 때
Fixed a bug that caused a quest item being held in the cursor to
disappear when pressing the Horadric Cube's transmute button.
퀘스트 아이템을 커서에 둔 채(클릭 한번 한 상태)
Horadric Cube의 변형 버튼을 누를 때 아이템이 사라지는 버그 수정.
Fixed a bug that prevented two quest rewards from scaling up properly
for Nightmare and Hell difficulty.
나이트 메어와 헬의 난이도에서 적절히 조정되어야 하는(난이도가 올라갔
으니 댓가도 올라가야 겠죠?) 퀘스트 댓가 중 2 개의 퀘스트의 댓가가
막히던 버그 수정.
Sand Leaper corpses no longer prevent players from moving through a
tight pass in the Act II desert.
액트 2의 사막에서 Sand Leaper의 시체가 플레이어의 움직임을 가로막던
버그 수정.
Wounded Act II spiders no longer greatly reduce the frame rate.
뚜드려 맞은 액트 2의 거미들이 프레임 수를 대단히 낮추던 버그 수정.
Lower-titled characters may now join Open games created by
higher-titled characters (those who have completed the game in Normal,
Nightmare, or Hell difficulty).
게임을 한 번 이상 클리어한(어떤 난이도든) 캐릭터가 만든 게임에
그렇지 않은(클리어하지 못한) 캐릭터가 참여 가능(우와 누군지 진짜 빠르
구만...)
Fixed a bug that prevented some complete Item Sets from having their
full bonus.
세트 아이템을 다 갖추었음에도 보너스가 다 나타나지 않던 버그 수정.
Fixed a bug in Open battle.net games that allowed a second player to
create another game with the same name as an already existing game. No
one could join the second one.
배틀넷에서 2번째 플레이어가 이미 하고 있던 게임과 같은 이름으로 다른
게임을 만들 수 있도록 허용된 버그 수정.
Fixed a bug in TCP/IP games when a Town Portal was smothered in piles
of gold, it could cause a player entering from the other end of the
Portal to be disconnected from the Host.
TCP/IP 게임에서 타운 포탈을 이용할 때 다른 쪽 포탈이 금으로 뒤덮여
버렸을 경우 짤리던 버그 수정.
Fixed a bug that prevented interacting with the Stash, NPCs, or
Waypoints if the player clicked on the Stash, then pressed 'H' before
arriving at the Stash, and finally pressed 'H' again after arriving at
the Stash.
H 버튼과 관련해 Stash와 NPC, 웨이포인트의 작동 불능 해결.
Minor bugs
중요하지 않은 버그.
Removed an unused gossip from Ormus (Act III).
액트 3에서 Ormus가 씨부리는 쓸데없는 소문 삭제.
Fixed a bug where if the 'Space bar' were assigned to another function
, it would erroneously continue to close the Message Log, Quest Log,
and Waypoint menu.
스페이스 바가 다른 기능에 할당됐을 때도 여전히 메시지 로그, 퀘스트 로그,
웨이포인트 메뉴를 닫을 수 있던 버그 수정.
Fixed a bug that occasionally allowed some monsters to enter the Act
II town of Lut Gholein.
액트 2의 마을인 Lut Gholein에 가끔식 몬스터가 기어들어오던 버그 해결.
Improvements
발전된 사항들.
Improved the stability of the servers and the behavior of clients when
a server malfunctions.
서버의 안정성과 서버가 맛이 갔을 경우의 클라이언트의 행동 향상.
Changed the amount of gold dropped by a player who is killed by another
player (PKed) to equal the amount that would normally be lost "to the
void" as a death penalty when killed by a monster.
몬스터에게 살해 당했을 경우와 다른 캐릭터에게 살해당했을 경우(PK)
잃어버리는 돈의 액수가 틀림(줄었다는 뜻인거 같음).
Updated the ReadMe.htm to document the PK gold-drop penalty.
날 일거조! 파일에 PK 당했을 시의 금 흘리는 손해 게재.
Changed the text color for Blizzard Representatives in Diablo II chat
rooms to yellow.
디아블로 2의 채팅 룸에 있는 블리자드 대표자의 글 색깔이 노란 색이 됨.
Australian users connect to the USWest Realm instead of the Asia Realm.
오스트레일리아 유저들은 아시아 대신 USWest 서버에 접속.
제가 했습니다. -_-;
참고로 전 대 1입니다. -_-;
오역이 날 가능성이 무지하게 높습니다. -_-;
그래도 아무도 안 올려서 올립니다. -_-;